Thursday 26 August 2010

Yaşıyoruz..

şu anda ikinci günün sonunda New Castle'ın güneybatısında fabrikalar ve büyük alışveriş merkezlerinin bulunduğu bir semtteki otelimizdeyiz. Dün konakladığımız guesthouse'da vodafon stick'imizle internet erişimi sağlayamadık. söyleyeceklerimizi aklımıza yazıp bugüne sakladık. 


Geçtiğimiz yerlerin dünya gezegeni üzerinde olduğuna inanamıyorum. Az yer de görmedim bunu söylemek için, her yerden önce Karadeniz'i gördüm Artvin'e kadar. Doğasının güzelliği ile tanınan her yerin ön plana çıkan o güzellik unsurlarının toplanıp sıraya girip karşınıza geldiğini düşünün. Öyle ki her bir metrenin, her metredeki her derece açının kaydı gerekli eğer bir dünya mirasından söz edeceksek. Masal kitaplarında resim genellikle bulunmadığından, ben bulunduğumuz yerleri bisiklet veya gezi dergilerindeki fotoğraflara benzetebilirim ancak. İçinden yol geçebilecek en güzel orman veya ormanın içine döşenebilecek en güzel yollardan geçtik. ilk işim bisikleti ve bisiklet sahibi bir insanın başına gelebilecek en güzel şeyleri bana armağan eden amcama mesaj atıp teşekkür etmek oldu: ustam, bu yolu hakeden sensin, kateden ben oldum. bu haksızlığı en kısa zamanda düzeltmemiz gerek..Yolun geçtiği ormanların derinliği koyuluğu bilinmezliği, katettiğimiz kasabaların sevimliliği, yaşanır buradalığı, konuştuğumuz yol sorduğumuz veya hikayemizi anlattığımız onca insan, aklımızda yer eden daha bir çok ayrıntı zaman kavramını yitirmemize neden oldu. Daha dün sabah(öğlen..) Edinburgh'da olmamıza rağmen bize bir haftadır yoldaymışız gibi geliyor. Edinburgh'a Çağrının aksine doyabildiğimi sanmıyorum. Bisikletin alımı ve ek parçaların takılması için harcadığımız zaman haricinde elimizden geldiğince gezmeye çalıştık. Şehir ortaçağda dondurulup günümüzde çözülmüş gibi, tek fark panaroması birkaç boya tabancası darbesi almış. Çağrı bu durumun şehrin ikinci dünya savaşında bombalanmamış olmasına bağlı olduğunu söylüyor.   

Yine yarım kaldı. yola çıkmamız lazım akşama daha uzun yazıcam (söz)

1 comment:

  1. Müthiş keyifli bir yolculuğa kalkışmışsınız, eminim pek çok kişi sizin yerinizde olmak ister. Aksiliğiniz az olsun. İzlenimlerinizi bekliyoruz.

    ReplyDelete